Myynnin parissa ja palstoilla käydään koko ajan paljon keskustelua ns. kylmistä puheluista. Samaa juttua, jota käydään myös englantilaisen Cold Calling -käsitteen alla.
Kylmiä puheluja voidaan käsitellä muullakin tavalla unohtamalla hetkeksi se negatiivinen lataus, joka kyseiseen käsitteeseen liittyy.
Ajatellaanpa vaikka, että sinulla on tuote tai palvelu, joka auttaa asiakasta.
Kuvittele, että tunnistat prospektin, potentiaalisen asiakkaan, joka hyötyy tuotteestasi tai palvelustasi. Ja vielä parempi jos hän on päätöksentekijä:-)
Kuvittele, että saat prospektin puhelimen päähän.
Kuvittele, että voit 30:ssa sekunnissa herättää kiinnostuksen ja saat prospektin kuuntelemaan sinua, saat rakennettua luottamuksen ja arvostuksen, ja todellakin, saat edes hieman kiinnostumaan.
Jatkat keskustelua toimeliaasti, tehokkaasti ja laadukkaasti. Siten, että syntyy tunne kahden ammattilaisen keskinäisestä keskustelusta korkealla tasolla. Unohdetaan se myyntitykin tuotteen tyrkyttäminen. Kerrot ymmärrettävästi miten samanlaiset ja -tasoiset yritykset ovat hyötyneet ja saaneet mitattavia tuloksia, ja/tai euroja, mikä on vielä parempi.
Siitä on hyvä jatkaa kohti puhelun tavoitetta ja lämmintä suhdetta.
Olet mitä ajattelet. 80% myyntimenestyksestäsi selittyy sillä mitä ajattelet mielessäsi.
Kuvittele, olet ammattilainen, olet huippumyyjä. Se on mahdollista myös sinulle.
Asenteesi on vain ajattelutapa, jonka voit muuttaa tai korvata toisella paremmalla tavalla.
Sinä itse voit päättää mitä ajattelet. Valinta on sinun.